Monday, November 1

Ketenangan

KETENANGAN

STAT111 - Statistics
ECON105 - Introduction to Macroeconomics
AFIS122 - Roles and Contexts of Accounting Information
AFIS151 - Legal Environment of Businesses

Time-time exam period camni memangla ketenangan tu suatu perkara yang amat-amat diperlukan. Ketenangan hati mahupun fikiran.

Buat rakan-rakan yang pulang untuk berAidil Fitri di kampung halaman, pasti sudah lama terbayang-bayang suasana desa tercinta.

Suara adik-adik riang gembira melihat kepulangan kakak tercinta. Tangisan kegembiraan ibu menatap wajah anak yang dikasihi pulang. Berbuka bersama keluarga. Bertarawih di surau. Bersalaman memohon ampun di pagi mulia. Melawat sanak saudara dan berbual mesra.

Pasti semua itu menjadikan hati tidak sabar-sabar untuk pulang.

Samada ia dapat menjadikan hati lebih tenang untuk peperiksaan atau tidak, itu kurang periksa pula. Mungkin ya dan mungkin juga tidak.

Namun yang pasti,

"Alaa bizikrillahi tatmainnul quluub..."
Hanya dengan mengingati ALLAH hati akan tenang.

Zikrullah, tilawatulquran, qiyamullail. InsyaAllah akan dapat menenangkan hati dan fikiran. Lagi-lagi dalam penghulu segala bulan ini.

p/s: Kat blog Nore die load lagu Croatian Rhapsody. One of my fav song gak. Ingat nak load lagu tu. Tapi nanti ape pulak dier cakap kn? So Bohemian Rhapsody pun ok gak rasenye.. ye la.. untuk tema ketenangan sekarang nih... ok kut?

Wish me luck for my last and "hardest" paper on this Friday.

No comments: